Inscenace Zkáza totálního myšlení kritizuje potřebu absolutizovat a zevšeobecňovat pozitivní i negativní fenomény ženského obrazu ve společnosti. Inspiračním materiálem pro inscenaci jsou rozhovory s Marguerite Durasovou zaznamenané v díle Hmatatelný život v překladu Anny Kareninové. Divadelní adaptace volně v provokativních obrazech na hranici poezie, intimity a vulgárnosti odhaluje nesnesitelný prostor svobody a subjektivity.
V rámci inscenace má dobrovolný divák možnost ovlivňovat formu představení náhodným výběrem komponovaných skladeb z iPadu. Hudební koncept relativizuje fixní podobu jednotlivých divadelních situací vzhledem k náladě a atmosféře (podobně, jako je to s proměnlivostí a nestálostí našich názorů a přesvědčení).
HRAJÍ:
Natalie Golovchenko
Táňa Malíková
Zdeněk Lambor
„Zkáza totálního myšlení je melodická nádhera, ‚báseň‘, která dojímá i rozesmívá. Nutí nás zamyslet se. Postavy se v této záplavě myšlenek vrhají do neznáma a nutí diváka ‚myslet si‘. To mi dnes přijde aktuální a velmi důležité, protože nám v našich životech občas stereotyp vyhovuje. Raději se smějeme a tleskáme tomu, čemu plácají ostatní. Stačí nám srozumitelná lacinost. Rezignujeme a uvědomíme si, že si v tom přehlceném světě už tak nějak nemyslíme nic o ničem. Inscenace Zkáza totálního myšlení apeluje na diváky, aby nebyli lhostejní, aby měli názor. A to má smysl!“
Amálie Dvořáková, Divadelní svět Brno