ON a ONA se na konci osudového milostného vztahu, po rozvodu, potkávají v hotelové hale.
ONA se vyznačuje sebejistotou, diskrétní a téměř strohou elegancí. Má v sobě sílu, která není na
první pohled vidět. Přežila – a je stále zde. Diskrétní i vůči němu, věrná své vzorné výchově.
ON od prvního dne v novém domě, po svatbě, mluvil jen o odchodu. Mohl by být hercem, kdyby se
mu zachtělo, úžasným a převratným. Protože se mu ale nezachtělo, Bůh ví, co vlastně dělá, když se
toulá po ulicích a dívá se.
ON chce ji. Kašle na štěstí, na peníze, na lásku, na ženy, na morálku, na filosofii. Chce jenom ji,
samotnou. Tu, která to ví za ně oba, že oni dva se mohou obejít bez milostného příběhu.
“Stále se ptám, jak je možné, že jsme jeden druhého nezabili.”
Marguerite Duras je pseudonymem francouzské dramatičky, spisovatelky a režisérky Marguerite
Germaine Marie Donnadieuové. Intimní drama Musica podruhé je skvělou hereckou příležitostí pro
Zdeňka Lambora a Martu Bačíkovou, jako stvořené pro komorní prostor Studia Z. Režijně
inscenaci nazkouší Pavel Gejguš, režisér a dramaturg Národního divadla moravskoslezského v
Ostravě.